MH17 Kisah Sebenar Yang Tidak Diceritakan
Tiga bulan selepas pesawat Malaysia Airlines Penerbangan MH17 ditembak jatuh di ruang udara Ukraine, masih tiada jawapan yang pasti kepada apa yang menyebabkan tragedi itu. Konflik awam di kawasan itu menghalang pakar antarabangsa menjalankan siasatan penuh dan menyeluruh. Bangkai sepatutnya dikutip dan cermat dipasang semula untuk mengenal pasti semua kerosakan, tetapi prosedur siasatan standard tidak pernah dijalankan. Sehingga yang dilakukan, bukti hanya boleh didapati daripada gambar-gambar runtuhan, perakam penerbangan atau kotak hitam dan testimoni saksi di tempat kejadian. Ini mungkin cukup untuk membantu membina gambaran apa yang sebenarnya berlaku kepada pesawat, sama ada roket yang dilancarkan dari tanah atau tembakan dari jet tentera.
Kehilangan Pesawat MH370
Insiden pesawat MH370 yang dilaporkan hilang, belum bertemu jalan penghujung. Sehingga kini operasi pencarian telah ditingkatkan, banyak duit telah digunakan untuk operasi ini, malah pakar penerbangan hampir menemui jalan buntu bagi menyelesaikan masalah ini.
Namun kini, pesawat Malaysia Airlines ditembak di tengah-tengah zon peperangan. Malang sungguh nasib yang menimpa syarikat penerbangan Malaysia Airlines.
Tragedi MH17 ditembak adalah suatu situasi yang terlalu mengguris hati rakyat Malaysia, termasuklah negara-negara terlibat. Berikut laporan doktor Belanda dalam operasi nahas;
“Mayat yang dijumpai dipercayai telah reput dan mati sebelum berlaku tragedi MH17 ditembak”.“Menurut orang-orang yang mengumpul mayat, kebanyakan mayat ialah ‘tidak segar, kebanyakan darinya telah meninggal dunia beberapa hari lalu,” kata Girkin, mengikut halaman. Beliau mendakwa mayat-mayat yang dijumpai tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda berdarah”.
Ini diakui sendiri oleh pihak tentera, sedikit kesan darah yang ditemui, walaupun mayat mangsa tidak sempurna. Gambar-gambar ini telah didedahkan, banyak persamaan dan menambahkan kerunsingan. Faktanya adalah di sini:
Nombor pendaftaran MH370, KUL – PEK adalah 9M-MRO. Manakala MH17 adalah 9M-MRD.
1. Menurut skrin radar penerbangan dari Amsterdam, penerbangan MH17 telah dibatalkan pada hari ianya terhempas.
2. Lihat pada nombor pendaftaran pesawat terdapat banyak persamaan. Pesawat didakwa ditembak jatuh di Shaktarsk adalah Boeing 777-200, nombor ID 9M-MRD. MH370 yang hilang adalah model yang sama, 777-200, tetapi dengan nombor ID yang berbeza 9M-MRO.
Baru-baru ini, terdapat fakta dan bukti bahawa MH-370 (9M-MRO) sebenarnya dirampas sebelum ia dilaporkan hilang. Ini bermakna perampas telah mengawal pesawat tersebut dan mendarat di tempat lain.
Pangkalan tentera Amerika Syarikat, Diego Garcia, terletak dalam jarak penerbangan dari tempat di mana MH-370 hilang daripada radar.
3. Semua pasport yang dijumpai berada dalam keadaan elok sempurna. Mereka mahu kita percaya bahawa SEMUA pasport tidak rosak selepas kapal terbang penuh dengan bahan api telah ditembak jatuh oleh peluru berpandu, apatah lagi pada paras 33,000 kaki.
Dan bukan itu sahaja! Banyak pasport yang dijumpai adalah jelas tidak sah, terdapat beberapa lubang di sudut kiri, sementara yang lain telah dipotong di sebelah kanan muka hadapan, adalah mustahil mana-mana passport yang telah ditamatkan boleh digunakan untuk perjalanan antarabangsa. Berikut adalah soalan yang kita semua perlu tahu;
“Apakah tahap kerosakan kepada pasport boleh dijangka selepas pesawat awam dimusnahkan oleh peluru berpandu di ketinggian 33,000 kaki?”.
Saya bukan seorang pakar dalam peluru berpandu tentera, jadi saya tidak boleh menjawab soalan ini sebagai seorang pakar. Walau bagaimanapun, dari sudut pandangan nyata, ia seolah-olah seperti ada sesuatu yang pelik di sini, selalunya kesemua pasport ini pasti lebih banyak koyak atau terbakar dalam apa jua cara?
Manalaka nombor pesawat yang menjadi propaganda adalah 9M-MRC.
Inilah serpihan pesawat yang dipercayai sasaran utama peluru berpandu tentera.
Serpihan tersebut sepadan dengan bahagian hadapan MH17 tetapi media melaporkan, serangan bermula di bahagian tengah pesawat.
Takkan Baca je? Comment La Sikit..